Chaumet отново се завръща на площад „Вандом“

Прочутата бижутерска къща, която от 2012 г. се намира под крилото на трансконтиненталната компания LVMH, отново ще отвори врати след  наложителен ремонт. Заветният момент е насрочен за днес (29 февруари) на площад „Вандом“ № 12, а обновенията бутик ще предложи ново и невиждано досега преживяване на верните си клиенти.

 

Ювелирната къща, е първата от бранша, която „стъпва“ на прочутия площад „Вандом“ през 1812-а, превръщайки се в духовен дом на парижкото висше бижутерийно изкуство. Сега тя е готова да предложи на посетителите си един по различен поглед към своята историята.

Магазинът на площад „Вандом“.

Става дума за не само обновения и разширен бутик, но и за новите музейни зали на къщата: където могат да се разглеждат обширните архиви на бранда, да се обиколят просторните му салони или да се надникне в самата бижутерска работилница. Звучи вълнуващо, нали?

„Не само изглежда, но и се усеща различно,“ – съобщава Жан-Марк Монсвелт, главен изпълнителен директор на Chaumet, пред британския Vogue. „Въпреки че съм виждал всеки план и съм посещавал мястото всяка седмица в продължение на година, не преставам да си задавам въпроса „Това наистина ли е същото място, което познавам?“.

В Salon des Diadèmes се изложени повече от 600 модела прекрасни диадеми на бижутерската къща, кaто някои от тях датират от XIX век.

Близо 150 талантливи дизайнери и майстори от целия свят пропътуваха хиляди километри до френската столица, само, за да подпомогнат в обновителния процес. Задачата им не беше лека – да балансират традицията със съвремеността, без да пренабрегват нито един детайл по време на работния процес. Така са запазени албастровите стени на партерния етаж, гравирани с традиционния пшеничен мотив на Chaumet, тапетите в стил „Наполеон III“ в салона на перлите, които сега са в кралско синьо – цветът на марката, докато над цялата тази красота се извисява впечатляваща сцена с ангелчета от XVIII век.

За да отпразнува дългоочакваното възобновяване, брандът е приготвил новата колекция, носеща името „Trésors d’Ailleurs“  – вдъхновена от най-различни култури като традиционните еврейски сватбени пръстени, императорският дворец на Забранения град в Пекин, парижкият Гран Пале и други.

„Trésors d’Ailleurs“.

Любопитен факт е, че основната клиентела на Chaumet е японска и френска, въпреки че 25% от световните продажби принадлежат на Китай – само през 2006-а в тази страна са открити 24 бутика.

Мари-Етиен Нито.

Да припомним накратко историята на ювелирната къща, основана през XIX в. от Мари-Етиен Нито. Той печели благосклонността на императорския двор, най-вече на Наполеон Първи и съпругата му Жозефин, с превъзходните си, майсторски изработени бижута. През 1805-а го провъзгласяват за официален императорски бижутер, което поставя началото на славната история на френския бранд.  След няколко десетилетия шедьоврите му се разпространяват и в другите европейски кралски дворове.

Жозефин Лойхтенбергска (1807-1876), кралица на Швеция и Норвегия, и нейната предшественичка принцеса Виктория Шведска със същата тиара на Chaumet.