Calvin Klein напуска подиума

Порталът New York Post сообщава, че нюйоркската Седмица на модата ще се лиши от един постоянен участник. Американският бранд Calvin Klein повече няма да представя редовните си колекции ready-to-wear. Медиите пишат че модната къща е взела решение да се откаже от изработването на „подиумни“ предмети от гардероба и ще оттегли своята Calvin Klein Collection. Във връзка с това ръководството на компанията ще уволни около сто служители, работили за създаването на колекцията – 50 човека в Ню Йорк и още толкова в Милано.

Раф Симънс си тръгна след като съсипа модния бранд с преобразуванията си.

През последните две години, откакто белгиецът Раф Симънс контролира дейността на марката, продажбите спаднаха чувствително. Очевидно креативното мислене на бившия дизайнер на Dior не съвпадна с потребностите на аудиторията. Да не говорим, че напоследък в рецензиите за ревютата му през Седмицата на модата все по-често се прокрадваше фразата „Раф се умори“. При този сценарий може само да гадаем колко голямо е разочарованието на собствениците на легендарната модна къща от последните няколко сезона, когато за творческия процес се грижеше скъпо платения белгийски дизайнер. Модната колекция пролет-лято 2019-а откровено не се хареса дори на онези, които по-рано се възхищаваха на влиянието на Симънс в къщата. Шоуто, вдъхновено от двата прочути холивудски филма „Челюсти“ и „Абсолвентът“, на практика се ограничи с демонстрация на кадър с излизаща от водата механична акула с разтворена паст и няколко костюма от гардероба на мисис Робинсън.

Колекция на Calvin Klein

Така или иначе когато в началото на декември 2018-а Симънс напусна поста творчески директор на марката, това не бе неочаквано за индустрията. Напоследък Calvin Klein продаваше успешно само архивните си колекции. Хора от модната къща разказват, че началниците на моделиера не криели недоволството си от дейността му. В края на краищата Симънс напусна Calvin Klein осем месеца преди да изтече договора му. Критиците му твърдят, че художника с фина душевност вече не можел да измисля оправдания в отговор на въпроса кога творенията му ще започнат да носят пари.

Фактът, че едва ли нещо би могло да спаси дизайнера, пролича категорично в официалното изявление на главния изпълнителен директор на PVH Емануел Чирико през 2018-а: „Разочаровани сме от недостатъчната възвръщаемост на инвестициите ни в Calvin Klein 205W39NYC.“ Да припомним, че PVH придоби контролния пакет от акции на марката през 2002 г. и до пристигането на Симънс почти всяка година реализираше плановете си. В сравнение с 2017-а, когато Уолстрийт бе развълнуван от пристигането на известния европейски дизайнер, а приходите са били 142 млн. долара, през 2018-а те намаляха със значителните 21 милиона. Наред с това цената на акциите на компанията се срина с 8 процента.

Колекция на Calvin Klein

През последните две години Симънс упорито отказваше да се отклонява от класическия американски стил, с което бързо стана скучен. Тази комфортна ниша отдавна е заета от Ралф Лорън, който показва американската мечта по стабилен и красив начин. Това накара Раф Симънс да реши да заложи върху денима и простотата, но избора му се оказа губещ. През януари в Холивуд започна „сезонът на наградите“ и марката успя да сключи споразумение само с номинираните Лупита Ньонго и Ейми Адамс. Актрисите „разходиха“ облекла от модната линия Calvin Klein By Appointment единствено на Златния глобус в началото на 2019-а, а звездата от миналогодишната церемония за „Оскар“-ите Сирша Ронан беше привлечена от Gucci.

Както по всичко личи американските инвеститори, които само преди две години искаха да конкурират по лаври Gucci и Versace с помощта на белгийския моделиер, не искат да сбъркат отново. Изминаха четири месеца от оттеглянето на Симънс, а името на неговия приемник си остава загадка. Едно е сигурно – шефовете на Calvin Klein си научиха урока и със сигурност няма да поканят творец и дизайнер за ролята на човек, който трябва да се интересува само от популярността и доходите.

Денимът и простотата се оказах губещ избор.