Бизнесът на Виктория Бекъм носи загуби от 11 години

Модният бранд на Виктория Бекъм отново отчете лоши резултати: през 2018-а нейният бизнес е загубил 12.3 млн. паунда (15.6 млн. долара), въпреки факта, че дрехите и аксесоарите на марката се продават в над 400 магазина в цял свят.

Името на Виктория Бекъм отдавна се свързва с липсата на усмивка и минималистичния, донякъде строг стил, до който бившата Пош Спайс стигна след редица модни експерименти преди около десет години. Майката на три деца и съпруга на бивш футболист създаде своята марка Victoria Beckham през 2008-а, когато представи собствена малка линия рокли с трима сътрудници на новородения бранд. Оттогава нейният бизнес инкасира загуби за единадесета поредна година.

Самата Виктория Бекъм казва, че се занимава с този проект не от суетност, а за да го превърне в печеливш бизнес.
„Искам марката да съществува след 10, 20, 30, 40 години и ще се наложи да стигна до нулата, а след това да печеля, – каза тя в интервю за Financial Times през март 2019-а. – Ние сме на прав път, но нещата няма да се случат за един ден. “

За да увеличи продажбите, компанията опита различни начини: пусна собствена козметика, влезе в партньорство с Reebok и обяви намаление на цените. Въпреки това резултатите за 2018-а са разочарващи.

Не само Виктория Бекъм има финансови затруднения, но и съпругът й Дейвид. Общите приходи на техния бизнес, който се управлява от холдинговата компания Beckham Brand Holdings, през 2018-а са намалели с 18% до 45.8 млн. паунда. Това отчасти се дължи на поредната лоша година за модната марка на Виктория, и отчасти на компанията Seven Global, която управлява активите на Дейвид Бекъм.

Впрочем финансовите затруднения на компанията не пречат на широкото одобрение от критиците, които смятат майсторството на шивашката дейност и креативната идея на марката за безупречни. Въпреки това, модните наблюдатели отдавна не са в състояние да повлияят на продажбата на дрехи, защото без компетентна маркетингова стратегия дори най-добрите идеи са обречени на бавна смърт.