Бернар Арно стана още по-богат

Най-заможният европеец надмина по богатство легендарния инвеститор Уорън Бъфет

Бернар Арно – най-богатият човек в Европа, получи поредната финансова инжекция след като на 11 април акциите на конгломерата му за луксозни стоки LVMH поскъпнаха с 4% – до 342.80 евро всяка. Това е най-високата цена на книжата на компанията от октомври 1989-а, с което пазарната й оценка се доближи до 200 млрд. щ. долара. Рекордната котировка на фирмените акции се дължи на по-добрите от очакваните продажби на ръчните чанти и кожени стоки на „Луи Вюитон. А отчетът за продажбите му през първото тримесечие на 2019-а показва, че стратегията за привличане на нови талантливи дизайнери като Върджил Абло (творчески директор на мъжката линия от април 2018-а) е съживила интереса към най-големите му брандове.

Бернар Арно, чието състояние се увеличи с повече от 19 млрд. щ. долара през 2019-а, стои редом с Бил Гейтс и Уорън Бъфет в индекса на милиардерите на агенция „Блумбърг“ с чисто състояние от над 87 млрд. долара. Арно постепенно се изкачваше по стълбицата на най-богатите европейци, изпреварвайки основателя на Inditex – Амансио Ортега, и най-богатата жена на планетата – Франсоаз Бетанкур Майерс, собственичка на козметичния гигант L’Oreal.

Възходът на Арно следва тенденцията на най-заможните европейци от секторите на луксозните и на потребителските стоки. Сред най-имотните хора на Стария континент са основателите и наследниците на компании като Chanel, производителя на „Нутела“ – Ferrero, и Essilor Luxottica – собственик на бранда Rаy-Ban.

Секторът на луксозни стоки навлезе в третата си година на бърз растеж. Мотор на разцвета е Китай, където множащите се продажби на скъпи модни продукти устояха на икономическото охлаждане, подяло приходите на някои производители на коли и на Apple.

Реорганизацията в LVMH бе съсредоточена върху мъжкото облекло с ръководител Абло, добил популярност като дългогодишен креативен консултант на рапъра Кание Уест. В Christian Dior дизайнерът Ким Джоунс пусна впечатляващи нови модели кецове и адаптира прочутата линия Saddlebag за мъже. Компанията посочва, че марката за кожи и ръчни чанти Fendi, производителят на обувки Berluti (който също смени дизайнера си) и Loro Piana също имат принос за растежа на модното поделение. Звездният дизайнер Хеди Слиман, известен с наложилия се в света на модата впит силует и с успешното съживяване на луксозния бранд „Ив Сен Лоран“ на Кering, се върна миналата година в LVMH, за да развие марката Celine като добави мъжки облекла, официални рокли и парфюми. Новата му концепция за щандовете и първите колекции, включително на унисекс костюми, бе представена през първото тримесечие на 2019-а.