Audi R8 2021 демонстрира нова сила

С мощен и гръмогласен двигател V10 монтиран зад високотехнологичната му кабина, новото R8 е ореолът на Audi. То споделя двигател и механика с разяреното Lamborghini Huracán, но по-укротената личност и външният вид на R8 правят по-фино присъствието му на улицата, но автомобилът може много и на писта.

 

Със сила от 605 конски сили, R8 наистина лети, а изпускателната нотка ще накара гърба ви да изтръпне. Вътре са показани всички най-нови технологични функции на Audi, включително реконфигурируем цифров измервателен клъстер със стандартна вградена навигация. Използват се изцяло фини материали и кабината опровергава донякъде исканата цена за R8.

Двигателят на колата се предлага в два силни варианта с 560 и 605 к.с. и двата достатъчно мощни, за да стреснат нищо неподозиращите пътници и способни да пробият ушите ви с техните звуци, сякаш от отвъдното, особено при кабриото. Седемстепенната автоматика с двоен съединител обаче не е точно най-гладката скоростна кутия на Audi. От време на време тя превключва надолу прекалено рязко и може би твърде дълбоко,  последвано от почти незабавно превключване на по-висока предавка. Базовият R8 се предлага стандартно с адаптивно окачване, докато моделите Performance са оборудвани с по-агресивна настройка с фиксиран амортисьор. И двете попиват неравности по възхитителен, осигурявайки комфортно пътуване, което бихте могли да понесете без умора при дълги преходи.

Еластичният характер на R8 обаче, има и недостатък: в режим на пълна мощност той просто не се справя толкова уверено, колкото конкурентите му, и понякога се усеща по-странно, отколкото бихте очаквали от суперкола. Стандартната настройка на кормилното управление е директна и предава информация от пътя към ръцете на водача. Автомобилът не е от най-икономичните, но дали това има значение? Вариантите R8 са със задвижване на всички колела, независимо от типа покрив или мощността на конските сили, имат едни и същи оценки на EPA за икономия на гориво, но те не са впечатляващи.

R8 никога не е бил чувствал толкова луксозен. Чрез инструменталния клъстер, удвоен като инфоразвлекателен екран, Audi осигурява освежаващо опростено оформление и позволява на красиво изваяните спортни седалки и дигитален екран с висока резолюция да заемат централно място в пилотската кабина. Компанията дава възможност за персонализиране, що се отнася до интериорните цветове и текстури: черна, сива, кафява и червена кожа се предлагат в плосък или каптониран дизайн с еднакви или контрастни шевове. Като цяло това е красиво изпълнен кокпит с леснодостъпни контроли, включително елегантни функции като бутона за запалване, разположен на волана. Никой не купува суперавтомобил заради практичността му, но R8 не се отказва от тенденцията в сегмента, предлагайки реален товарен капацитет.

Отличният виртуален клъстер изпълнява двойно задължение, показвайки както инструментите, така и информационно-развлекателната система MMI и ви кара да се чувствате толкова футуристично, колкото в другите автомобили на Audi, като A4 и TT. Навигацията с висока разделителна способност е стандартна и системата може да се управлява чрез гласови команди, монтирани на волана бутони или колело за контрол на централната конзола. Вградената 4G LTE Wi-Fi точка за достъп е стандартна и възможностите на Apple CarPlay и Android Auto са включени в пакета. Цялата натоварена техника, стил и сила формират скромната за подобен тип кола сума от близо 150 000 долара, които според нас си заслужават.