Аston Martin DBX: Гигантът с 550 к.с. и 22-инчови джанти

Aston Martin влиза последен в сегмента на големите кросоувъри. Докато британците спяха дори стряскащо консервативни марки като Rolls-Royce и Bentley се усетиха и яхнаха златната вълна да правят SUV. По-късно ще се появи единствено Ferrari Purosangue, но за разлика от Aston Martin италианците нямат финансови проблеми, нито се намират в дълбока криза…

Но да се върнем на DBX – запознайте се с 550-конния стероиден вариант на Rapide. Гигантът се задвижва от 4-литровия битурбо V8 на AMG, в случая с 550 конски сили. Големият Aston е първият модел, който ще се изработва в новия ултра модерен завод в Уелс. И легендарният производител се провали в това, вероятно няма да има повече шансове.

Може би това е и причината разработката на DBX да се забави толкова дълго. Първо – за да бъде най-красивият от всички SUV на пазара. Впрочем, в конкуренцията на Urus, Bentayga и Cullinan това не е особено трудно. Заигравката с патешката опашка, вградена в задния капак, определено е в повече, но като цяло колата не изглежда лошо. И е гигантска. Стандартните джанти са 22-инчови, което красноречиво говори за мащабите… Интериорът е ултра луксозен, без вегански предразсъдъци. Това със сигурност не звучи еко и био, но колко еко може да бъде 2.3-тонен кросоувър изобщо? На централната конзола фигурират още „екологични“ бутони – GT, Sport, Sport+, както и новите за марката Terrain и Terrain плюс. Добавен е и електронен контрол за спускане.

С DBX ще се кефите на 700-те нютонметра, за да развиете 100 км/ч за 4.5 секунди по пътя към максимална скорост от 290 километра в час. Как ще спира? Не е много сигурно – спирачките са стоманени, не се предлагат керамични. Колосът тежи 2245 кг, което на пръв поглед може да звучи много, но всъщност е доста добре за тези размери. За сравнение Urus е с 45 кг. по-лек, но Bentayga е със 150 отгоре. Aston не планира V12, но на по-късен етап може да предложи електрическа версия с емблемата на Lagonda. До 100% от споменатите 700 Нм могат да отидат към задните колела, като 9-степенна скоростна кутия се грижи ускорението да се случва достатъчно плавно. Пневматичното окачване повдига каросерията с 45 мм в режими Terrain и Terrain+, както и го сваля с 15 мм в Sport и Sport+ и с цели 50 мм при качване и слизане в колата.