Art Basel онлайн

След като анулира три свои изложения, Art Basel премина в онлайн режим. Първата му експозиция е озаглавена „OVR: 2020“ и започна преди дни. В нея участват 100 галерии от 28 държави, които показват само работи, създадени през 2020 година. Идеята е да се популяризират както новосъздадени галерии и арт дилъри, така и утвърдени имена. Онлайн събитието обаче е само три дни и приключва утре – на 26 септември.

 

Това онлайн издание е по-кратко от типичните едноседмични изложения, но благодарение на функцията „чат на живо“, организаторите могат да отговорят в много кратък срок на всякакви запитвания.

Микалене Томас, Jet Blue # 14, детайл.

Именно след онлайн анкета от Art Basel решават да покажат само произведения, създадени през последните месеци и седмици. „Въвели сме този нов фокус, за да улесним колекционерите – да си подберат произведения, създадени в епохата на пандемията. Тези картини и инсталации със сигурност един ден ще са предмет на изследване не само от страна на теоретиците на изкуството, но и от и историци, социолози, психолози“, коментира Марк Шпиглер, директор на Art Basel.

Откакто в началото на пандемията Art Basel Hong Kong протече онлайн, се оказа, че продажбите се разширяват.  Това се дължеше на новите функции на платформите, благодарение на които се увеличиха възможностите за контакт между галерии и колекционери.

Галерията Lévy Gorvy.

В сегашното онлайн изложение участват галерии като Lévy Gorvy, White Cube, Blum & Poe и Lehmann Maupin.

Lévy Gorvy представя дигитална изложба, озаглавена „До зори“, в която показва творби на утвърдени имена. Още в самото начало бе продаден портрет на Микалене Томас Jet Blue # 14 за 125 000 щатски долара. Малко по-късно последва втора продажба за 360 000 долара – червено платно на Пат Стейр със заглавие Untitled X, 2020 (Тайпе). И двете картини бяха купени от американски колекционери на цени, близки до предложените от тях, твърди съоснователят на галерията Доминик Леви.

„Ние сме особено горди, че представяме нови творби на утвърдени художници“, обяви Леви и допълни: „Разбира се, вярваме, че произведенията на изкуството трябва да се видят на живо,  да се обсъдят в добра компания, но онлайн платформите са добър инструмент за поддържане на разговора  и за постоянна информираност какво правят художниците и от какво се вълнуват“.

Ейнджъл Отеро, Painter’s Bath.

От галерията Lehmann Maupin продадоха картината на Ейнджъл Отеро Painter’s Bath (2020) за 120 000 долара на известен американски колекционер. „Ние внимателно подбираме произведенията на изкуството, създадени като реакция на сегашните глобални сътресения и несигурност, за да информираме публиката в каква посока са търсенията на хората на изкуството“, обяснява съоснователят на галерията Дейвид Мопен.

Междувременно арт дилърът от Лос Анджелис Дейвид Кордански продаде няколко акварела на Сам Гилиъм – всеки за по 180 000 долара – на колекционери от САЩ и Азия.

Сам Гилиъм, Без заглавие.

Някои галерии са предпочели да се фокусират само върху един художник. Jack Shainman Gallery показва най-новите творби на Пол Антъни Смит, който работи в Бруклин. Те представляват основно портрети на хора от карибските острови. Направени са със специална техника – забиване на малки месингови щифтчета в дървена плоскост. Новите творби на Смит са на цена от 10 000 до 50 000 долара, като една от тях „Великолепни полета“ вече бе продадена.

Известната като „Канадската галерия“ в Ню Йорк продаде „Лаптопа на мама“ на Катрин Брадфорд за 45 000 долара. Представител на галерията обяви, че се водят преговори с колекционери, които се интересуват от други показвани при тях произведения. Лондонският дилър Карлос Ишикава разпродаде серия от картини на белгийския художник Бенд Акерманс, известен със своите загадъчни геометрични фигури.

Катрин Брадфорд в ателието си.

Малки и нововъзникващи галерии, представящи непознати до този момент художници, успяха бързо да разпродадат картините си на цени между 5000 и 9000 долара. Факт е, че те основно бяха групирани в актуално звучащата серия „Черни гласове / Черен микрокосмос“. Но според Белен Пинейро от галерията Francois Ghelaby „колекционерите бързо се ориентират в онлайн изложенията и бързо се ангажират да подкрепят авторите, които им харесват и от които вбъдеще ще спечелят много“.