Arcfox GT – изцяло електрически хиперкар с 1600 конски сили

На миналогодишното автомобилно изложение в Женева беше представен неповторимият Arcfox GT, китайски електрически хиперкар с чудовищна мощност, която го нарежда сред най-мощните автомобили в света.

 

Arcfox е дъщерно дружество на BAIC, или Beijing Automotive Industry Holding Co, един от петте най-големи производители на автомобили в Китай. Годишно компанията прибира приходи от над 70 млрд. щатски долара. Освен че произвежда автомобили под марката BAIC, компанията произвежда и автомобили с марка Hyundai и Mercedes за китайския пазар. Изработват се и военни и селскостопански коли, както и мозели на други местни китайски  марки.

Arcfox GT е проектиран като електрически спортен автомобил с висока мощност, практичен обхват и бързо зареждане. Неговият електрически агрегат AWD включва мотор на всяко колело, предлагащ пикова сила от 1200 кВт(600 к.с.) и 800 нютон метра.

От Arcfox твърдят, че GT ще спринтира до 100 км/ч за 2.5 секунди и максимална скорост по-висока от 260 километра в час. Човек със сигурност би очаквал максималната скорост да бъде по-висока от тази, предвид мощността на колата, но тя е ограничена от съображение за сигурност. Векторирането на въртящия момент помага на водача да държи нещата под контрол. Колата е тежка за хиперкар с тегло окло 1840 кг. и това вероятно се дължи на батерията, достатъчно голяма, за да даде на колата прогнозен обсег над 400 км с едно зареждане. Бързо зареждане с 85 кВт, можете да напълни батерията от 20 до 80 процента капацитет за 30 минути.

Колкото до спирането Arcfox е снабдил автомобила с карбокерамични спирачки и 6-бутални апарати, за които компанията твърди, че са способни да спрат GT от 100 км/ч. за около 35 метра. Колата може да генерира до 1.5 g странично ускорение, което го поставя наравно с Audi R8+. Дизайнът на Arcfox GT сякаш се съчетава добре с всяка гама от спортни коли, чак докато всички влязат в тунел и не започнат да форсират двигателите си за ехото, а водачът на GT е принуден да седи там в относителна тишина.

Състезателното издание има обща пикова мощност до 750кВт (1000 к.с.) и поставя два мотора на всяка от задните оси, за да увеличи върховия въртящ момент до 1320нм. Състезателното издание има заден спойлер за допълнителна притискателна сила и различни въздухоотвори. Приблизителната цена на това ново попълнение, от което бие силен ток, ще е около 600 000 долара.