8 традиционни закуски по света

Закуската може и да е най-важното хранене за деня, но хората по света  имат доста различно мнение какво трябва да включва тя.

 

 

Запознаваме ви с някои типични закуски от осем държави:

 

Индия

Сред най-предпочитаните закуски е така наречената зеленчукова Упма. Тя се приготвя от сварен ориз, зеленчуци (лук, моркови, зелен фасул) и подправки (джинджифил, къри, синапено семе и кимион).
Индийското ястие е топло и лесно за приготвяне, като предоставя на организма препоръчителните дневни дози от желязо, калций и фибри. Включването на повече протеини и зеленчуци по време на закуската осигурява необходимата дневна енергия и здраве.

Австралия

Докато американските малчугани растат с вкуса на фъстъченото масло, австралийските деца познават вкуса на Vegemite – солен пастет от екстракт на мая. Въпреки че закуската е богата на витамин B и дава нужната енергия за деня, тя е по-бедна от фъстъченото масло на протеини. Макар че ястията от яйца и закуските от английско-американски тип също намират своето мястото в австралийските домове, те не са чак толкова популярни.

Италия

Неслучайно една от най-разпространените, популярни и любими кухни на мнозина в света е италианската. За жителите на Ботуша храната е не само средство за получаване на енергия, а цяла религия. Кухнята се характеризира с простота, качество и разнообразие. Затова типичната закуска включва различни печива: кроасани, кифли, бриоши, хлебчета, различни видове кафе – най-вече еспресо, капучино или лате, домашни сладка, месни сирена и колбаси и млечни продукти. Впрочем италианците ядат бавно, без да бързат заникъде, водейки почти двучасови разговори по време на хранене.

Израел

Мнозина предпочитат салатите на обяд или на вечеря, но не и евреите. Типичната закуска в Израел включва зеленчукови салати от домати, краставици, билки, зехтин и видове млечни продукти – най-вече извара, йогурт и сирена. Бърканите яйца, яйцата на очи или варените яйца също могат да фигурират на сутрешната трапеза. Така евреите не само започват деня си здравословно, но и засищащо.

Англия

Въпреки че някои хора вече закусват с модерни храни като йогурт, протеинови шейкове, чия и овесени ядки, английската закуска си остава класика в жанра. Сутрешното ядене в Съединените щати доста наподобява това на острова, но най-голямата разлика е в размера на порциите – докато американците харесват всичко, което е голямо, при британците е точно обратното.

Колумбия

Колумбия е известна най-вече с кафето си, но малцина са чували за Калентадо. Закуската, чието име се превежда като „затоплено“, е съставена от сготвени леща, боб или ориз, върху които се поставят яйца на очи. Калентадото е богато на въглехидрати, протеини, полезни мазнини, фибри, витамини и минерали. Ястието може да бъде поднесено и с гарнитура от авокадо, наденички и местни видове хлебчета.

Япония

Кухнята на страната на изгряващото слънце не се състои само от суши и риба, както мислят мнозина. Японците започват деня си с мисо супа (разтворен пастет от различни бобови култури и други съставки според сезона и региона), варен ориз със сурово яйце, зелена салата и понякога малко количество риба на скара. Закуската е богата на протеини, антиоксиданти, витамини и полезни бактерии, а в същото време бедна на мазнини.

Турция

Закуската на турците съдържа голямо разнообразие от хляб, сирена, масло, яйца, маслини, домати, краставици, месо, кафе, конфитюри и мед, което осигурява много протеини, въглехидрати и мазнини. Човек може да постигне добър хранителен баланс, докато си похапва от всеки вид храна. Впрочем този тип закуска е разспространен и в съседните на Турция държави.