5 негативни бизнес ситуации, които да обърнете във ваша полза

Понякога неприятните ситуации са неизбежни, дори, ако всичко в бизнеса върви по мед и масло. Но не унивайте, приготвили сме ви пет подобни случки, които вместо да ви спрат, ще ви направят по-силни.

 

 

1. Ако ви откажат

В бизнес средите е напълно нормално е да получавате откази. Отчасти, защото отсрещната страна иска да подложи на тест вашите идеи или да види колко силно искате даденото нещо и защо. Но понякога негативизмът е в повече.

Как да процедирате:

Превърнете негативното в положително, посрещнете предизвикателствата. Използвайте тази възможност, за да опровергаете съмненията на останалите и да докажете правотата си. Приемете ситуацията като знак, който има за цел да ви направи по-силни от преди. И разбира се – не се отказвайте и вярвайте в себе си, и във вашите умения и преценки.

2. Конкуренцията ви дразни

Те се справят по-добре от вас, винаги искат да са първи, не ви дават възможност да се изявите, гледат да ви спънат и за тях всичко е въпрос на живот и смърт – с други думи ви изкарват извън релси.

Как да процедирате:

Опитайте се да игнорирате тези, за които животът е вечна надпревара. Концентрирайте енергията и мислите си върху работата и идеите си и, рано или късно, ще бъдете възнаградени. Впрочем доста компании вече залагат не на онези, които винаги са първи, а на служителите, които работят прилежно и усърдно.

3. Идеята ви не се получава

Много е неприятно, когато в главата ви се е зародила добра идея, но в хода на реализирането ѝ постепенно се сблъсквате с всякакви проблеми и препятствия. Мислите да се откажете, защото не виждате светлина в тунела, или не знаете, колко време ще ви отнеме, за да я осъществите.

Как да процедирате:

Оказва се, че повечето гениални бизнес идеи се планират между 4-6 месеца. Ако и вашата се вписва в това време, не се тревожете излишно –  скоро ще сте готови с нея. Но ако се бави 2-3 години – най-добре се откажете от нея или се опитайте да намерите друг начин, по който да действате. Все пак „времето е пари“, а и не си заслужава да си късате нервите напразно.

4. Шефът ви е старомоден

Рано или късно на всеки се случва да има големи планове за проект или клиент и да се сблъска с неразбиране от страна на шефа си. Днес, когато технологиите, бизнес политиката и рекламата постоянно се променят, е нормално всяка себеуважаваща се компания да не стои на едно място, а да бъде в крак с времето. Така че ако успеете да убедите началника си, който не иска или не е готов за промени, това може да се окаже ключов момент за фирмата.

Как да процедирате:

Доказано е, че не можете да зарадвате всички, затова не губете излишно време. Въпреки че по-старите поколения често възприемат по-трудно новостите, не се отказвайте от идеите си. Скандалите и грубостта са напълно излишни. По-скоро бъдете готови за дебати или обяснете, че няма как един бизнес да бъде актуален, ако хората, които го движат, не са готови за промени.

5. Бизнес срещите ви са непродуктивни

Със сигурност е неприятно, когато се окаже, че някоя бизнес среща е не само непродуктивна, но и напълно ви е изгубила времето. Особено ако сте се постарали много, а накрая трудът ви и вложеното време останат неоценени.Това може не само да ви ядоса, но и да се отрази и на бизнеса, и на морала в компанията.

Как да процедирате:

Съкратете времето на всички срещи наполовина и кажете само това, което според вас е най-важното и най-основното за конкретната  среща. Ще видите, че не само ще спестите доста от вашето време и това на колегите ви, но и ще успеете да задържите по-дълго вниманието им. А за да направите нещата по-интересни, можете да включите присъстващите, изслушвайки техните идеи или да отговаряте на въпросите им. С други думи да направите така, че всички да се чувстват полезни по време на бизнес срещата.