5 мита за питейната вода

Мит 1. Вредно е да се пие вода по време на хранене

Този мит е роден заради твърдението, че водата разрежда стомашния сок, което на свой ред пречи на процеса на храносмилане. Истината е, че стомахът регулира самостоятелно киселинността си и е в състояние да „смели“ всякакви продукти. Така че водата изобщо не може да разреди стомашния сок, следователно пиенето на вода по време на ядене не е вредно.

Мит 2. Дневно трябва се пият около 2.5 литра вода

Често се среща твърдението, че дневната норма вода, която човек трябва да поеме, се изчислява на базата на собственото му тегло. При това не се взимат предвид нито заболяванията му, нито неговата активност, нито начина, по който се храни. Впрочем  за хората с бъбречни заболявания, например, пиенето на големи количества вода е направо опасно. Онези, които практикуват вегетарианство също не бива да се увличат с течността, те така или иначе си я набавят от плодовете и зеленчуците. Така че всичко е индивидуално

Мит 3. Твърдата вода (с високо съдържание на минерали) е вредна за здравето

Филтрите са станали неразделна част от живота на съвременния човек. Разбира се, че пречистената вода е по-полезна и приятна за пиене. Но не бива да се изпада в крайности. Полезните минерали, съдържащи във водата, са изключително важни за хората. Пък и те не могат да кристализират в стомаха, както по стените на чайника. Изцяло пречистената (на практика дестилираната вода), лишена от минералите, които поддържат плътността на костите,  работата на мускулите и на сърцето, не носи никакви ползи на организма.

Мит 4. Не бива да се пие газирана вода

Обикновената газирана вода без консерванти, оцветители и добавена захар, не вреди на по никакъв начин на здравето. Нещо повече, тя утолява по-добре жаждата от обикновената вода и възпрепятства преяждането.

Мит 5. Изворната вода е най-полезна

А също размразената, планинската и дъждовната… Това просто не е вярно. От крановете тече  същата „изворна“ вода, само че филтирирана.